c_300_250_16777215_10_images_23406.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس آموزش و پرورش گرگان از کمبود فضای آموزشی در این شهرستان خبرداد و گفت: ۷۸ هزار دانش آموز در شهر گرگان مشغول به تحصیل هستند.


به گزارش آرنا پرس، حسن مدرس زاده در نشست خبری به مناسبت هفته معلم گفت: از مجموع ۹۰ هزار دانش آموز در سطح شهرستان، ۷۸ هزار دانش آموز در شهر گرگان مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: تراکم دانش آموزی شهر گرگان بالای ۴۰ نفر است که در امر آموزش و همچنین تعلیم و تربیت دانش آموزان تاثیر بسزایی خواهد داشت.
رئیس آموزش و پرورش گرگان، با اشاره به معظل کمبود فضای آموزشی، پدیده مهاجرت دانش آموزشی و جانمایی نادرست مدارس در شهر گرگان، افزود: امروز توجه و سرمایه گذاری والدین به فرزندان خود در پایان دوران ابتدایی دانش آموزان معطوف شده است در حالی که این توجه قبلا در پایان دوران متوسطه بوده است.
مدرس زاده افزود: سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۵/۲ مترمربع است و میانگین فضای آموزشی در استان به ازای هر دانش آموز  ۴/۸ مترمربع و در شهرستان گرگان این رقم ۴/۲ مترمربع می باشد.
وی گفت: ما در روستاها کمبود کلاس داریم اما در شهر گرگان با کمبود مدرسه مواجه هستیم و توزیع مدارس در گستره جغرافیایی شهر گرگان مناسب نیست و طی مصوبه ای در فروردین سال ۱۴۰۲ مقرر گردید که ۱۲ مدرسه در جنوب شهر گرگان احداث شود، اما تاکنون زمینی برای ساخت و ساز معرفی نشده است.
رستم جرجانی/ خبرنگار
تاریخ:  ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر